poniedziałek, 2 listopada 2015

Instrukcja obsługi gaśnicy samochodowej.


A sea of fire ( extinguisher ) #1

Szkolenia BHP odbywają się wszędzie, w prawie każdym miejscu pracy i w szkołach.
Jednak zazwyczaj mało mają związku z praktycznym zachowaniem, a jedynie skupiają się na czystej teorii. Kiedy byłam na jednym z takich szkoleń, byłam w wielkim szoku! Uświadomiłam sobie, że na żadnym szkoleniu w jakim uczestniczyłam dotychczas, nikt, nigdy nawet nie wspomniał, jak używa się gaśnicy samochodowej. Jak się okazało, nie jest to tylko kwestia szybkiego pociągnięcia za zawleczkę i gaszenia pożaru na hurra. A na dodatek jak łatwo można spowodować, że nasza gaśnica stanie się bezużyteczna.


W związku z tym czuję się odpowiedzialna na przekazanie mojej nabytej wtedy wiedzy reszcie nieuświadomionych osób. Warto być przygotowanym w razie niebezpiecznej sytuacji. Dlatego poniżej podaję krótką instrukcję gaśnica abc dla gaśnicy samochodowej (czyli proszkowej).

Najpierw zdejmujemy zawleczkę, czyli początek standardowy każdemu znajomy. Teraz następuje pewna różnica, każdy w popłochu zacząłby próbować gasić pożar natychmiast wciskając do oporu dźwignię. Niestety jest to w tym przypadku podstawowy błąd, który może nas kosztować brak możliwości wykorzystania gaśnicy, bądź zmniejszyć jej wydajność.
Następnym krokiem jest więc krótkie naciśnięcie dźwigni i jej puszczenie. Teraz trzeba odczekać kilka sekund, aby znajdujący się wewnątrz gaśnicy proszek, zdążył się wymieszać z dwutlenkiem węglą. Po ok. 5 sec już bez obaw możemy rozpocząć gaszenie pożaru. Wykorzystując przy tym pełną moc naszej gaśnicy.


Była to dla mnie bardzo ważna, a do tego nad wyraz istotna informacja. Szkoda tylko, że usłyszana po raz pierwszy dopiero po wielu innych odbytych szkoleniach. Mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi kilka innych osób będzie już świadomym prawidłowego użycia własnej gaśnicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz